Kedah Goncang-goncang, Kedah Suntut-suntut

Kedah goyang, Ya
Kedah suntut, Tidak
Tapi mungkin boleh jadi YA
Kenapa?
Goyang sebab ada yang nak melompat
Suntut sebab ada yang kena “suntut” duit dalam bontot

Untuk yang bakal melompat
Hangpa lompat lekas la ni
Sementara tengah laku
Sementara badan tengah bergetah
Sebab hangpa ni layak pelacur
Sekarang kelas AAA hotel 6 bintang
Sebelum hangpa jadi pelacur tepi jalan
Sebelum lunyai langsung bapok pun tak hingin
Sebelum kena suntut kangkang
Sebelum jalan kengkang
Baik hangpa melompat sekarang
Nanti tak sempat melompat MB Kedah bubar DUN
Hangpa ternganga habuk je masuk
PR tolak hangpa
UBN tolak hangpa
Rakyat pun tolak hangpa
Duduklah hangpa bawah tempurung
Tak pun masuk PEKASAM
Macam Berahim Katak
Ong sana, Ong sini
Takda siapa nak dengar
UBN aje yang dengar
Itupun sebab dia MP
Kalau orang biasa
UBN kata “Blah la woi, bising bukan boleh bagi hujan pun!
PR jangan cakap la
Tapi kalau PR amik
Memang sengal tahap celaka haram jadah la

Aku tak paham la dengan hangpa ni
Baru setahun dua berkawan dah nak merajuk
Dok dalam UBN 40-50 tahun boleh pulak tahan sabar
Dok dalam PR sekejap dah panas bontot
Tegur merajuk
Marah melatah
Selisih melompat
Sengal!

Masa mula-mula jadi ADUN atau MP
Apa pegangan hangpa
Apa janji hangpa pada rakyat
Apa harapan hangpa untuk rakyat
Tapi sekarang ni dah terbalik
Baru selisih sikit dah nak merajuk
Baru huluq sikit dah nak melatah
Baru kena marah sikit dah nak melompat
Tak tercapai akal aku pemikiran hangpa ni
Kalau ini punya pemimpin
Memang patut kena sula aje

Ingat kata ayah aku
Cari pemimpin yang boleh baca Fatihah baik dari kita
Cari pemimpin yang cerdik dari kita
Cari pemimpin yang ikut Rasulullah
Bukan cari pemimpin yang baca Fatihah tergulung lidah
Bukan cari pemimpin yang ijazah palsu, PhD beli
Bukan cari pemimpin yang kena hulur duit kelabu mata
Memang tahi pemimpin begini
Memang celaka pemimpin begini
Memang haramjadah pemimpin begini

Aku cakap begini aku tak rugi
Sebab aku tak ada kepantingan dengan hangpa
Lagi aku tak kelapaq pemimpin macam hangpa
Yang rugi hangpa
Sekarang ni hangpa gembira dapat melompat sana sini
Melompat sebab ada habuan
Tapi kali ini sahaja la
Hangpa pelacur pakai buang
Sekali pakai lepas tu buang
Kalau laku sikit boleh jadi Senator
Itupun kalau hangpa jenis melutut menjilat
Tapi aku tak hairan
Hangpa memang golongan ini
Kalau jadi Senator tu kira bonus la

Taraf hangpa masa tu macam kucing kurap
Kucing kudis lagi buta dan cacat
Yang terjumpa bangkai tikus
Dalam gelap malam
Macam Ezam
Semuanya sebab kebetulan
Kebetulan UBN tak ada orang berakal
Kebetulan UBN masa tu dah pokai isu
Kebetulan UBN dah ramai bodoh
Harap Ezam la sikit pandai
Itupun tak sampai setengah akal Najib
Tapi boleh dikira cerdik dalam UBN
Itu pasal Najib boleh jadi PM
Kalau hangpa ada kriteria macam ni
Boleh la dapat pangkat dalam UBN
Tapi itu semua kebetulan
Kebetulan, kebetulan, kebetulan

Posted on Mei 12, 2010, in Hidup Ini, Isu Semasa, Otak de Lutut, Politik. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: