Bukan Idea, Tapi Masa

Bagai dah seabad aku tak kemaskini blog usang ni. Penuh sawang, penuh dengan sarang angkut-angkut. Tak sempat nak cuci, tak sempat nak lawat pun. Apatah lagi blog orang lain, langsung tak jenguk. Bukan malas tapi masa yang kurang.

Pernah satu ketika dulu semasa aku ligat menjalankan bisnes, ramai orang yang aku jumpa untuk perbentangan proposal perniagaan selalu menjawab tak ada masa, kata mereka mungkin akan datang akan ada masa untuk berniaga. Tapi hakikat kehidupan sekarang ni, semakin usia meningkat, semakin kita sibuk dengan hal kehidupan, kerja dan tanggungjawab.  Mahu tak mahu, kita akur bahawa masa itu emas.

Aku pun begitu, tak dapat lari dari hakikat kehidupan ini. Dengan kerjaya baru aku kini, semakin banyak masa aku terpaksa luangkan untuk menganalisa, mengkaji, membaca, memerhati dan bermacam lagi untuk masa depan keluarga. Hah!… memang masa itu emas dan perak… makin lama di disimpan, semakin berharga nilainya.

Kini aku dah kekurangan masa. Harap pembaca blog aku bersabar menanti pembaharuan pada artikel-artikel aku pada masa akan datang. Insay Allah, akan datang aku mungkin akan cuba untuk luangkan masa untuk blog usang ini.

Posted on September 22, 2009, in Bebas. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: