Hari Pekerja dan Sakit Pinggang

Cuti 3 hari sempena Hari Pekerja memang aku gunakan sebaik mungkin untuk aku berehat. Bukan apa, semenjak dua menjak ni sejak ekonomi aku merudum, aku terpaksa kerja keras. Hendak melawat blog pun dah tak sempat-sempat. Sudah la talian internet yang aku daftar di TM masih lagi kena hold sebab port penuh katanya. Masuk bulan ni, dah 2 bulan aku tunggu berita dari TM.

Ditambah lagi dengan sakit belakang dan pinggang yang membataskan kebebasan aku untuk memandu kereta membuatkan aku naik resah dek kewangan aku yang makin meruncing. Tapi aku berterima kasih pada kawan aku sebab perkenalkan aku produk Premium Beautiful – bahagian bengkung – untuk merawat sakit belakang dan pinggang aku. Alhamdulillah, lega rasanya bila dah pakai walaupun terasa agak ketat dibahagian perut. Tapi yang lebih penting kebuncitan perut aku dapat disorokkan dari pengetahuan orang ramai. Haha.

Politik semasa Malaysia aku hanya dengar sikit-sikit aje, kalau nak harapkan TV3 dan RTM rasa macam kena tipu hidup-hidup. Entah benar atau tidak, tak dapat dipastikan.

Hari-hari aku berdepan dengan karenah manusia dengan harga barang yang menentu, kemungkinan besar harga ayam akan naik. Nak kurang belanja, makan aje kangkung. Habis cerita.

Tapi aku harap cuti panjang ini berbaloi untuk aku berehat.

Posted on Mei 1, 2009, in Bebas, Ekonomi, Isu Semasa, Keusahawanan, Mari Berniaga. Bookmark the permalink. 2 Komen.

  1. Nawal sofiyyah

    SEsengguhnya semua itu mengajar kita erti kesabaran dan kepayahan hidup.

Tinggalkan Jawapan

