UMNO Yang Sedang Berpecah

Dari berita TV hinggalah ke media cetak milik kerajaan tak habis-habis menyerang Pakatan Rakyat yang kononnya PAS mahu keluar dari PR dan bergabung dengan UMNO. Wahai UMNO, dah tak ada cara lain lagi ke nak merosakkan gabungan ini. Kalau UMNO yang dah nak roboh, baikilah sendiri. Jangan ajak orang lain roboh sama.

Hal muzakarah yang hanya perbincangan hal umat Islam dan Melayu dijadikan propaganda untuk menyucuk DAP agar memperlihatkan lagi kebencian DAP terhadap PAS. Selain tu di Perak, UMNO Perak siap bagi tawaran yang besar untuk mendapatkan balik takhta Kerajaan Negeri jika PAS bergabung dengan UMNO atau BN. Bengong.

Kalau dah dasar gila kuasa tu memanglah tak boleh hilang. Kalau dah UMNO tu, sampai mati pun UMNO juga. Aku berharap semua tu mimpi siang UMNO sahaja. Tak lebih dari itu.  Tapi bagi UMNO itulah harapan mereka untuk memegang tampuk pemerintahan Kerajaan Negeri Perak.

PAS memang menjadi penyelamat politik bagi BN dan PR. Sebagai contoh di Perak jika PAS bergabung dengan BN (Nau’zubillahi min zalik…) nescaya BN akan memerintah semula negeri itu. Tapi sekarang ini PAS memang memelihara hubungan mereka dengan PR. Harap UMNO dan BN berputih mata…

Walaubagaimanapun, UMNO dan BN tetap akan memainkan isu ini untuk memecah-belahkan Pakatan Rakyat walhal sekarang ini merekalah yang sedang berpecah-belah, ditambah isu liwat Anwar Ibrahim yang makin lama makin senyap (menampakkan Polis dan si penuduh dah hilang punca bukti), maka BN dan UMNO pun buat isu untuk tutup cerita ini. Itu tak masuk cerita si Raja Petra dapat berita mengenai laporan perubatan Saiful di Hospital Pusrawi dan dihebahkan di blog beliau tapi akhirnya digodam…

Nak jadi apa pun aku tak tahu…

Posted on Julai 28, 2008, in Isu Semasa, Kempen Pilihanraya, Lucunya, Otak de Lutut, Politik. Bookmark the permalink. 1 Komen.

  1. UMNO ketandusan idea…

    p/s : Check my new entry… Thanks..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: