Baik Ada Makna Tuuu….

Itulah dialog dalam filem arahan P. Ramlee; Madu Tiga.

Pak Lah pun macam tu juga. Mula-mula naikkan harga minyak, tapi tunjuk buat baik pada rakyat; bagi rebet kenderaan persendirian.

Tak cukup dengan itu lagi, Pak Lah mahu para Menteri “merasai” kesengsaraan rakyat; potong elaun Menteri 10%.

Tak cukup lagi. Pak Lah kembalikan royalti minyak 5% kepada Terengganu.

Lepas ni apa pula?

Mungkin pemansuhan penggunaan Bahasa Inggeris dalam matapelajaran Matematik dan Sains.

Mungkin naikkan gaji pekerja Kerajaan.

Mungkin letak jawatan? Mungkin tidak?

Kita tunggu, lihat dan protes…

Posted on Jun 15, 2008, in Isu Semasa, Lucunya, Otak de Lutut, Politik. Bookmark the permalink. 1 Komen.

  1. Ini kes macam campak durian ke timun tumun. Dapat makan Durian tapi timun dah bersepai juga. Jadi kalau nak , bagi lah tempoyak, timun boleh lah belasah tempoyak sampai menjilat jari.

    Masak ikan patin gulai tempoyak pun sodappp….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: