Cakap Banyak Pun Tak Guna

Memang ha*** j****h. Tak tau nak cakap apa. Dah la ekonomi turun tak naik-naik. Masa sebelum PRU-12 hari tu cakap naik. Sekarang ini dah tak tahu nak cakap macam mana. Makanan ruji rakyat Malaysia pun dan melambung-lambung. Dari harga beras RM 19.00 sebelum pilihanraya, kini naik RM 11.00 menjadikan kini harga beras untuk 10kg (5% peratus kandungan hancur) menjadi RM 30.

sebagai seorang penngguna dan juga seorang pengusaha, aku memang terasa berat dan susah hati. Nak bagi makan apa pada anak bini lepas ni kalau tiada tindakan yang kerajaan ambil untuk menghalang perkara ini berlaku. Tututan MTUC untuk mengkaji semula gaji minimum masih lagi tak dengar cerita. Kerajaan buat bodoh sahaja. Jika masalah gaji para pekerja masih tidak dapat dikaji, bagaimana pula “gaji” para peniaga?

Masalah yang dicadangkan MTUC patutnya disegerakan. Semua untuk kebaikan rakyat Malaysia. Jangan sampai bila dah tersungkur baru tergadah. Jangan bila Pakatan Rakyat ambil alih kerajaan, baru BN nak bising itu, bising ini. Tapi bila berkuasa langsung buat-buat tak dengar apa yang rakyat suarakan.

Pada yang tak terasa dengan kenaikan harga sekarang ini, aku harap lepas ni undi la lagi BN. Biar tambah lagi derita rakyat Malaysia yang tak kaya ini. Biar yang kaya bertambah kaya, dan yang miskin bertambah miskin. Biar semua papa kedana dalam negara yang MUHIBBAH ini….

Posted on Mei 4, 2008, in Isu Semasa, Keusahawanan, Otak de Lutut, Politik, Satu Kajian. Bookmark the permalink. 3 Komen.

  1. “Tuntutan MTUC untuk mengkaji semula gaji minimum masih lagi tak dengar cerita”….Hai jangan marah marah, nanti cepat tua. Macam mana kerajaan nak dengar, kan habis dah kena penyakit Dolah Disease…..zzzzzzzz

    Hehehehe… dah terasa tua dah pun dengan benda-benda macam ni. Dah tak larat… tulang pun dah reput sebab tak cukup zat vitamin kerna dek harga makanan yang naik…. Harap tak kena Dolah Disease udah la…huhuhuhu

  2. beras sakura merah dah naik RM38, dulu RM33 jer.. hmm

    Fikir-fikrkanlah wahai sahabatku….

  3. kesian mak saya.. pening kepala beliau harga beras naik. sy ni dh la ramai adik-beradik.. beras 10kg tu tahan +-2 mggu je. abih la.. tatau nk makan apa plak pasni. sob.. sob.. T_T

    Sama la kite…. huhuhuhu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: