Orang Biasa VS Prof. Dr: Doktrin Sesat 2

Masih lagi dengan seorang “Prof. Dr” yang kerjanya nak canangkan idea pemikiran dangkal seorang manusia tentang agama dan ketuhanan. Masih lagi membawa pemahaman bahawa “agama semua adalah sama” sedangkan bagi seorang Muslim yang mempraktikkan Islam menolak pemikiran begitu. “Orang Biasa” tidak berdaya, tetapi menentang dengan melawan dan tidak mengangguk kepala tanda faham atau sebaliknya.

Kita melawan kerana tidak benar. Seorang “Prof. Dr” yang bukan Muslim mengajar dan mengajak murid-murid yang Muslim untuk bersama-sama dengan idea laknat tersebut. Maka terkeluarlah kata-kata seorang “Prof. Dr” tersebut, “Is not easy for people to understand what i’m saying. It needs a time. But some people shut an ear to something like this“. Masa tu aku berfikir bahawa akulah orangnya yang menentang apa yang seorang “Prof. Dr” ini katakan.

Aku langsung tak setuju. dan memang tak akan setuju. Pada aku, kau dengan agama kau, aku dengan agama aku. Jangan samakan aras untuk menarik perhatian bahawa kita sama. Kita tak sama. Seorang “Prof. Dr” itu adalah kafir dan aku adalah Muslim. Aku tahu kedudukan aku, dan kau patut tahu kedudukan kau. Malah seorang “Prof. Dr” ini menabur pengaruh dengan mambawa tema “kesihatan” dalam hidup. Yang gemuk boleh jadi kurus, dan yang kurus boleh jadi gemuk. Maka yang gemuk (seorang Muslim) pun termakan pujuk tanpa peduli akan pemahaman sesat yang dibawanya. 

Tanpa mempedulikan pemahaman tersebut, yang Muslim tersebut melatah dengan kata-kata manis seorang “Prof. Dr”. Beriya-iya seorang “Prof. Dr” cuba menyesatkan murid-muridnya yang Muslim. Tapi seorang “Orang Biasa” tidak akan berdiam diri. Dia akan cuba merosakkan apa yang seorang “Prof. Dr” sampaikan tentang pemahamannya mahupun tentang kesihatan hidupnya. Tunggulah sahaja……  

Posted on Oktober 8, 2007, in Bebas, Isu Semasa, Tazkirah. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

