Kembali Ber-blog

Lama sangat menyepi tak menjeguk blog aku yang aku sendiri pun tak tau nak kategorikan dengan apa. Tapi Insyaallah, dengan adanya beberapa teknologi yang aku baru dapat ni, maka aku akan mula mengaktifkan diri aku semula ke lapangan penulisan seperti ini.

   Bila bincang pasal bloggers, tak ramai yang suka dengan mereka. Terutama dari mereka yang berhaluan “biru“. Tak tau kenapa… Mungkin kerana “Mata pena lebih tajam dari mata pedang” yang dah diubah kepada “Hujung jari lebih tajam dari mata pedang!“…. itu yang sebenarnya.

   Memang tak dinafikan bahawa ada bloggers yang memperkatakan tentang politik di negara ni. Baik yang memperkatakan yang positif mahupun negatif. Dalam dunia maya ini semua mahu “bebas” dan “merdeka”. Tak perlu ada sekatan, tak perlu ada halangan… yang perlu hanya tulisan dan gambaran. Mana yang betul kita ambil, dan mana yang salah kita lempar jauh-jauh.

   Apa yang nak ditakutkan…. kalau salah kata mereka jangan dilayan.. tapi kalau betul kata mereka jangan pula melatah, nanti nampak sangat yang kita ni salah…. Tapi masakan pokok bergoyang kalau tiada anginya… betul tak? Tak jadi maka tak cakap, tak cakap maka tak jadi lah dia. So, why need to worry?….. lets it go…

   Kalau nak mempersoalkan tentang kebebasan menulis oleh bloggers di negara ini, nasihat aku, selesaikan dulu perkara-perkara wajib macam perkara-perkara yang merosakkan akhlak, pornografi, dadah, rasuah, kronisme dll. Ok… sekian untuk intoduction kali ini…

Wassalam…

Posted on September 2, 2007, in Isu Semasa. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: