Gemuk dan Ketat

Tajuk ni tak ada kena-mengena dengan penghinaan, budaya kuning, lucah, apatah lagi politik negara.Tapi ianya hanya satu tulisan berbentuk nasihat, amaran dan juga peringatan kepada mereka yang terasa dan merasa.

Bukan maksud nak mengutuk, dah letih dah nak kutuk sebenarnya, tapi kali ni untuk membincangkan dengan lebih kritis kenapa kebanyakan wanita @ perempuan yang berbadan besar (atau lebih senang dan sakit hati bila sebut GEMUK) mengenakan pakaian ketat. Dah tak daya nak tengok (dan memang tak nak tengok pun) bila ada “sparetyre” kat bahagian perut tu bergegar-gegar. Yang dua kat atas tu toksah nak cakap la… sendiri mau ingat la. Tak malu ke? “Malu itu separuh daripada IMAN“, dah hilang iman ke?.

Tapi bila dipikirkan sebenarnya agak sedih. Media sering mengajar mereka untuk pakai pakaian macam tu untuk mendapatkan keyakinan diri kononya. Walaupun benar dari segi psychology, tapi tak benar dari segi agama. Yang mana nak ikut, ikut kata-kata manusia, atau kata-kata Allah.

Kenapa cara itu?, dah tak ada cara lain untuk nampak cantik atau berkeyakinan?. Kalau ada sapa-sapa yang baca ni, cuba la bawak otak tu berfikir apa yang kita buat tu baik atau buruk, tak pun cantik atau tak cantik. Renung-renungkaaannnn….

Posted on September 2, 2007, in Bebas. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: