Konsert Amal?

Korang mesti pernah dengar tentang adanya konsert amal kat Mesia ni. Meh kita discuss apa yang dimaksudkan dengan konsert amal ni :-

> Setahu pengetahuan aku, bila nama ‘amal’ maksudnya ‘perkara baik’…

> Setahu pengetahuan aku, bila ‘konsert’ pulak maksudnya ‘orang menyanyi lagu’.

> Dan lagi, kalo konsert tu ‘konsert amal’ maksudnya ‘konsert tu nak kutip derma tolong anak yatim, orang cacat dll…. dan tak amal maksiat’.

> Tapi kalo konsert amal tu anjur maksiat cam ne?…. Maksud anjur maksiat ni senang je; aurat penyanyi dan penonton terdedah (aurat suara, pakaian dll), pastu percampuran antara lelaki dan pompuan (melompat-lompat macam beruk… beruk pun tak buat cam tu)

> Nak suruh korang pikir kejap — nak tolong anak yatim atau orang cacat, dll, tapi guna duit dari sumber yang tak halal — cam ne tu?

So, apa maknanya konsert amal yang biasa ada kat Mesia ni kalo anjur maksiat… sebab Matlamat Tidak Menghalalkan Cara… tu tak masuk lagi kalo konsert tak amal macam konsert tahun baru (ni nak masuk tahun 2006, lagi sakan la konsert kat Mesia), konsert Karnival TV3 yang ada tiap-tiap tahun (walaupun dah di fatwakan haram), dan macam-macam lagi la….

Moral: Kalo dah nama konsert (yang anjur maksiat) tetap dosa la…. so, tak payah la pegi, buat tambah dosa pastu buat traffic jam je… menyusah kan orang….

Posted on Disember 13, 2005, in Artis, Bebas, Hiburan, Islam, Otak de Lutut. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: