Artis Malaysia

Pernah tak korang dengar ada artis Mesia ni cakap macam ni:

1. Orang yang pakai tudung tu tak semestinya baik.

2. Pasal saya di Mekah tu antara saya dan Allah, kalo saya tak tutup aurat pun itu antara saya dan Allah.

Haa… ni aku nak bagitau kepada korang sumer, artis ke, ahli politik ke, sesapa ke, kalo orang-orang yang cakap macam ni jupe aku, tau la aku ‘masakkan’ korang. Ni sumer cakap orang yang tak de ilmu langsung, secara tak langsung dah membuka pekong di dada dan menjatuhkan ke’malu’an dorang sendiri.

Bagi si artis yang suka sangat cakap macam tu, memang patut dorang punya filem atau album kena cetak rompak… hahahahaha. Kalo cakap pasal cetak rompak bukan main marahnya… penjenayah la, dosa la, haram la… tapi dorang tak sedar yang dorang sendiri tu yang haram, dosa, macam-macam lagi lah…

Aku memang gumbira tahap giler la kalo si pirate ni buat cetak rompak kat filem & album dorang. Padan muka, cakap yang bukan-bukan kat hukum Allah lagi… tu baru sikit je kena tarik rezeki. Bila tak laku, salahkan si pirate (memang la si pirate tu ada sahamnya, tu tak masuk lagi bebudak skang ni buat copy and burn), tapi pada aku ada tambah dua benda lagi:

1. Citer atau lagu dorang memang tak best langsung…. buat benda beli yang ori, cari yang RM 5 dah cukup.

2. Tengok apa yang si artis ni buat kat hukum Allah… kasi tarik sikit rezeki tu…

Bukan aku yang menentukan hukum, tapi memang dah termaktub dalam Kitab-Nya… nasihat aku kat artis-artis Mesia ni, jangan celupar sangat mulut tu bila cakap soal hukum Allah. Ok…

…chow…

Posted on Disember 6, 2005, in Artis, Bebas, Hiburan, Islam, Otak de Lutut. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: