Proton Ditutup?

1. Berita semalam mengatakan Tun Mahathir suruh tutup Proton.

2. Sebabnya dah banyak tanggung kerugian… pastu takde daya saing.

3. Sesetengah orang cakap – “Memang patut lingkup, 90% produk Proton menggunakan sumber-sumber tempatan. Tapi jual berpuluh-puluh ribu, mahal giler“.

4. Sesetengah lagi yang cakap – “Tak boleh tutup, nanti 30 ribu pekerja Proton nak makan apa?”  + “Camne dengan vendor-vendor Proton, gulung tikar la nampaknya“.

5. Ada sesetengah lagi yang cakap – “Kurangkan cukai, tu la pasal kereta Proton mahal… dari beli Proton baik beli Vios ke, Civic ke… paling-paling kurang pun MyVi ke…” 

6. Sesetengah yang lain cakap – “Nak selamat jual aje kereta-kereta Proton murah, gerenti ramai yang beli“.

7. Ada pula yang cakap – “Jual tin milo bergerak, memang la kena tutup

8. Yang lagi setengah cakap – “Savvy dan Juara tu, kalo dibiarkan tepi jalan dan tak berkunci pun penyangak pun segan nak curi

9. Orang yang tak tahu menahu cakap – “Apa yang nak ditutup ni?… apa yang kena jual?…. Tengku Mahalel?… Sapa tu?…. AP… benda tu… Ayah Pin ke?….

10. Aku cakap – “Aku pun pakai kereta Proton… ok apa?… Tapi kalo boleh jual le murah sikit, kurang le hutang aku…

Posted on Oktober 19, 2005, in Isu Semasa. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: