Lagu Dari PTPTN

Minggu lepas aku balik kampung. Ada la beberapa surat untuk aku kat umah tu, salah satunya ialah surat dari PTPTN yang berbunyi kira-kira macam ni lah: “Tahniah kerana anda sudah pun menamatkan pengajian anda….. bla, bla, bla………. bla, bla, bla….. Oleh yang demikian kami mengharapkan anda dapat membayar semula pinjaman dari PTPTN selepas enam bulan dari tamat pengajian atau sudah mendapat kerja atau yang mana terdahulu

So, aku teringat ada member aku beri lagu dari Misha Omar – Pulangkan – versi khas dari PTPTN:

Pulangkan..
(Lagu Dinyanyikan Oleh Pegawai PTPTN & Misha Omar – Ex-Student -)

(Ex-Student)
Sedikit bunga yang menggoda
Sekadar dipandang usah dibayar
Kau pasti tak percaya
Duitku bukan untukmu sayang

(Pegawai PTPTN)
Tiada kusangka kau sungguh kejam
Kau peram hutang yang kau pinjam
Namun takkan bahgia kehidupanmu
Bila engkau berkonvo kau milikku

Pulangkan hutang-hutangku -(Pegawai PTPTN)

Oh hentikanlah menghantuiku -(Ex-Student)
Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku -(Pegawai PTPTN)
Kupulangkan semua hutangku -(Ex-Student)

Yang dikau peram tanpa relaku -(Pegawai PTPTN)
Bebaskanlah maafkan daku oh kasih -(Ex-Student)

(Pegawai PTPTN)
Tiada kemaafan di sini
Kau hutang tanpa bayar sesen lagi
Akan ku jejakimu kemana jua….

Nota: Tambah lagi beban hutang…..

Posted on Oktober 11, 2005, in Bebas, Hiburan, Isu Semasa, Lucunya. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: