Orang Tanya, Aku Jawab

Banyak orang tanya aku pasal kenapa aku beriya-iya dengan MLM… dan aku menjawab…

Kipp: Pada aku, salah satu punca yang HALAL untuk kita cari pendapatan baik pendapatan penuh  ataupun sampingan boleh dicapai dengan MLM…

Masih tak puas hati?… mereka bertanya lagi. “Kenapa beriya-iya kat Shaklee, kenapa tak Luxor ke, CNI ke, Elken ke?

Kipp: Hek eleh… Kalo aku buat yang lain korang pun tanya soalan yang sama gak… “Kenapa tak buat yang lain macam CNI ke, Shaklee ke, Luxor ke….“…. macam-macam la….

Dorang semua tak puas hati lagi…. Masih lagi bertanya… “Maksud kitorang, apa kelebihan Shaklee tu, sampai ko bersungguh-sungguh…

Kipp: Semua kerja yang aku buat, akan aku buat sungguh-sungguh…. tentang kelebihan Shaklee tu yang buat aku tertarik dengan yang lain….

1. Produk kesihatan yang terjamin dan hampir USD 250 juta untuk R & D dah dikeluarkan untuk produk sahaja, pastu semua produknya diuji secara KLINIKAL… mana ada syarikat lain buat macam tu… Try la cari….

2. Ganjaran besar seperti Pendapatan lumayan (semua syarikat MLM ada kelebihan ini)… tetapi dalam Shaklee, bonus boleh capai sehingga 65% (tak ada syarikat MLM ada kelebihan ini). Ganjaran kenderaan mewah (hanya separuh syrikat MLM yang tawar ganjaran ini)…. tetapi dalam Shaklee, lepas “ujian” program kereta, bayar downpayment aje… untuk installment, Shaklee yang bayar untuk kita…. (rasa-rasa ada ke syarikat MLM yang offer macam tu?)…. Pastu lagi, Umrah dan Percutian (Boleh kata semua syarikat MLM ada tawar ganjaran ini)…. Akhir sekali, Personal Accident Insurance sehingga RM 300 000 setahun secara PERCUMA (Aku rasa tak ada lagi syarikat MLM yang offer ganjaran macam ni….. kalo ada bagitau aku.. ok?)

Bila dorang dah dengar… masing-masing menjeling satu sama lain… siap ada bawa fail syarikat lain untuk closed aku… tapi bila dengar macam ni… aku closed dorang pulak… hehehehehe… Tapi, masih ada lagi yang tak puas hati dengan jawapan aku…. hmmmmm…. nak buat macam mana….

Posted on Julai 10, 2005, in Bahasa, Mari Berniaga. Bookmark the permalink. Tinggalkan komen.

Tinggalkan Jawapan

