Kingdom Of Heaven

Pada sesiapa yang dah tengok cerita Kingdom of Heaven mesti ada sedikit kelainan dalam cerita ni. Walaupun cerita ni lama keluar, tapi aku macam tak puas hati kalo tak dapat berkongsi dengan korang semua tentang apa yang aku rasai. Aku tak tau lah kalo ianya hanya propaganda pihak US untuk amik hati orang Islam seluruh dunia. Tapi yang aku sedar, dalam cerita ni memang menggambarkan kisah PEJUANG ISLAM yang sebenar. Kisah yang berlaku pada Perang Salib antara Islam dengan Kristian untuk merebut kota kota Jerussalam. Tentera Islam yang diketuai oleh Salehuddin Al-Ayubi memang amat digeruni oleh pihak Kristian sehinggakan Raja Jerussalam tidak mahu untuk berperang dengan tentera Islam sebab Raja Jerussalam sedar mereka pasti tewas. Dalam cerita ni, keperibadian Salehuddin sebagai Ketua tentera Islam melambangkan Islam sebenar iaitu beliau seorang yang adil, berpegang teguh dengan agama, bijak dan lain-lain lagi.

Oleh itu, pada sesiapa yang nak tau lebih lanjut, maka carilah citer ni… boleh tengok ngan kengkawan ke, mak ayah ke, adik-adik ke… ok.

wassalam…

Posted on Jun 27, 2005, in Hiburan, Islam. Bookmark the permalink. 8 Komen.

  1. citer ni menghina islam… seolah2 islam ini zalim…. semasa peperangan itu berlaku…..

  2. salam

    amanillah: bleh jelaskan part mana yg zalim tu?

    fi amanillah :)

  3. biar btol wei..ko pernah tngok ke tak citer ni???

    part Crusader bunuh tu zalim la…

  4. saladin malaysia

    Dimana kajian mendapati Islam berperang bukan kerana nafsu , bukan kerana tanah untuk dijajah tetapi berjihad untuk semua umat manusia duduk dalam aman dan makmur, bebas beragama dengan kepercayaan masing-masing. akan tetapi tidak menggangu gugat serta kepercayaan umat manusia pada Islam.

    KIPP: :-)

  5. That is naturally stimulant-free. Most negative effects are rare
    but may include mild headaches and minor heartburn.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: